Vedat Kitapçılık
Kargo Gönderim Saatleri;
Hafta İçi Saat 16:00 'ya kadar
Cumartesi Saat 11:00 'e kadar
Kartlarına Taksit
Seçeneklerimiz Vardır!
Banka Hesap Bilgilerimiz
Destek
HATTI
0212
240 12 54
240 12 58
Favori
Listenizde
Ürün Yok!
Sepetinizde
Ürün Yok!
Yeni Çıkan Yayınlar:      Nisan (50)      Mart (140)      Şubat (116)      Ocak (138)

Habermas ve Kamusal Alan : Burjuva Kamusallık İlkesinden , İletişimsel Kamusallığa Geçiş

Habermas ve Kamusal Alan : Burjuva Kamusallık İlkesinden , İletişimsel Kamusallığa Geçiş



Sayfa Sayısı
:  
456
Kitap Ölçüleri
:  
16x23 cm
Basım Yılı
:  
2012
ISBN NO
:  
9786055373856

32,00 TL

Bu ürün şu anda stoklarımızda yok!
Yazarın diğer ürünlerine gözatmanızı tavsiye ederiz...











GİRİŞ Elinizdeki çalışma Habermas′ın görüşlerini merkeze alır ve bu yolla kuramsal çerçevede kamusal alan/özel alan eleştirisini yapmayı amaçlamaktadır. Bu konuda yabancı dillerde çok sayıda çalışma yapılmış olması konunun öneminin göstergesi sayılabilir. Türkiye′de de kamusal alan/özel alan çalışmalarının sayısı oldukça fazladır. Ülkemizde bu konu belli bağlamlarda (özellikle türbanın kamusal alandaki konumu üzerine tartışmalarda) gündeme gelmiş ve o bağlamların sınırları içinde tartışılmıştır. Çalışmanın Habermas′ın kamusal alan/özel alan kuramıyla sınırlandırılmasının nedeni Türkiye′deki kullanım bağlamına takılıp kalmamak içindir. Böylece kuramsal çerçevede yapılan açılımlar güncel pratik problemlerin sınırlılığında tartışılmaktan kurtulurken, aynı zamanda bu tür problemlere bir yol gösterici olabilir. Kamusal alan/özel alan tartışmalarının yarattığı birikim, bir ülkenin kurumlarını, yapısını ve hukukunu analiz etmek için günümüzdeki kullanımı açısından önemini korumaktadır. Bu tartışma felsefede ve kültür tartışmalarında modernizm/ postmodernizm bağlamında etik, hukuk bilimi, sosyoloji, tarih ve iletişim konusunda yeni yaklaşımları harekete geçirir. Bir hukuk felsefesi ve sosyolojisi çalışması olarak beni bu konuda ilgilendiren bağlam kamu/özel ayrımı ve onun toplumsal ve hukuksal tartışmalardaki yeri, toplum algılamasında yeni bir bakış açısı sunmasıdır. Bir anlamda dikkate alınmak zorunda kalınmıştır. Çalışma konusu sosyoloji, felsefe, hukuk, ekonomi, siyaset bilimi, tarih ve düşünce tarihi gibi alanlara uzanmaktadır. Bununla birlikte, Habermas′ın söylediği gibi hepsinde birden uzmanlaşmak veya bu bilim dallarının hepsine birden hakim olmak mümkün değildir. İÇİNDEKİLER 1. HABERMAS’IN TOPLUM KURAMINAGİRİŞ Comte Merkezli Pozitivizm Eleştirisi 1.2. Hermenütik1.2.1. Yaşam Bütünlüğünde Dilthey Ve Habermas Karşılaşması1.2.2. Gadamer’in Hermenütik Anlamanın Evrenselliği İddiası Karşısında Habermas......29 1.3. İnsan İlgileri ve Bilgi Kuramı 1.4. Habermas’ın Toplum Kuramının Dayanaklarına Yönelik Eleştiriler2. HABERMAS’DA KAMUSAL ALAN KAVRAMLAŞTIRMASI VE TARİHSEL GELİŞİM ÇİZGİSİ2.1. Kamusal Alan Kavramına Giriş2.1.1. Kamu Kelimesinin Sözlük Anlamları 2.1.2. Özel Kelimesinin Sözlük Anlamları 2.2. Habermas’a Göre Kamusal Alanın Tarihsel Gelişimi2.2.1. Ortaçağ’da Kamusal Alan 2.2.2. Temsili Kamusallıktan Burjuva Kamusallığa: 18. Yüzyıla Kadar Kamusallığın Yapısal Dönüşümünün Genel Değerlendirmesi 2.2.3. Burjuva Toplumunda Kamunun Oluşumu Üzerine 2.2.4. Edebi Kamuyu Ortaya Çıkaran Koşullar.........70 2.2.5. Siyasal Kamusal Alan 2.2.6. Kamusal Alanın Çöküşü 2.3. Kamusal Alanın Ve Özel Alanın Betimlenmesi ........82 2.3.1. Kamusal Alan2.3.2. Özel Alan 2.4. Kamusal Alanın Üzerinde Yükseldiği Ortam2.4.1. Kamusal Alan Ve Sivil Toplumun Ayrıştırılması2.4.2. Devlet Kamusal Alanın Neresinde2.4.3. Kamusal Alanlar (Kamusal Alanların Çokluğu) 2.4.4. Kamusal Alan Ve Din 2.4.5. Sanal Kamusal Alan 2.5. Burjuva Kamusallığının Çöküşünden İletişimsel Kamusallık İlkesine Doğru3. KAMUSAL ALAN MODELLERİ VE BU MODELLERİN BAĞLAMLARI3.1. Kamusal Alan Modelleri3.1.1. Hannah Arendt ve Agonistik Kamu Alanı Modeli3.1.2. “Kamu Diyalogu” Olarak Liberal Kamu Alanı Anlayışı 3.1.2.1. Rawls: Kamusal Akıl . 3.1.2.2. Bruce Ackerman: “Biz, Halk 3.1.3. Karşıt Kamusal Alan Modeli: Proleter Kamusal Alan 3.1.4. Habermas’ın Söylemsel Kamusal Alan Modeli 3.1.4.1. Habermas’ın Kamusal Alan Modeline Eleştiriler 4. HABERMAS’IN BURJUVA KAMUSAL DEMOKRASİNİN SİYASAL ANLAMI4.1. Mevcut Durumun Tespiti: Meşruluk Krizi 4.2. Müzakereci Demokrasi Kuramı4.3. Anayasal Yurttaşlık 4.4. İletişimsel Eylem Kuramı 4.4.1. Sosyolojik Eylem Kavramında Rasyonellik Görünümleri ve İletişimsel Rasyonelliğin İletişimsel Eyleme Yerleştirilmesi 4.4.2. Yaşam Dünyası Ve Sistem 4.4.3. İletişimsel Eylemde Geçerlilik İddiaları Ve “İdeal Konuşma Durumu” 4.4.3.1. İletişimsel Etik4.4.3.2. Evrenselleştirilebilirlik İlkesi4.4.3.3. İletişimsel Etik Ve Adalet 4.5. İletişimsel Eylem Kuramına Eleştiriler4.6. İletişimsel Eylem Kuramı Ve Kamusal Alan Yaklaşımının Bütünlüğü 5. SİSTEM VE YAŞAM DÜNYASINDA HUKUK5.1. Özel Hukuk/Kamu Hukuku Ayrımı5.2. Habermas’ın Hukuk Anlayışına Genel Giriş........... 301 5.2.1. Modern Toplumlarda Hukuk5.2.2. Hukuk-Ahlak İlişkisiVIII 5.3. Hukukta Söylem Kuramı ve Söylem Etiği................ 320 5.3.1. Hukukun Söylem Kuramı5.3.2. Hukukta Söylemsel Etik5.4. Habermas’ın Prosedüralist Hukuk Paradigması......331 5.4.1. Habermas’ın Formel ve Refah Devleti Hukuk Anlayışlarına Yönelik Eleştirileri..... 332 5.4.2. Prosedüralist Hukuk Anlayışı 5.4.3. Haklar Sistemi5.4.4. Hukuk Devleti5.5. Habermas ve Hukuk Felsefecileri ile Tartışmaları 5.5.1. Kelsen ve Rawls: Hukuka Normativist Bakış Açısı5.5.2. Luhmann: Bir Sistem Olarak Hukuk .............381 5.5.3. Dworkin: Hukukta Yorum Sorunu................ 387 5.6. Hukuk Ve Kamusal Alan SONUÇ BİBLİYOGRAFYA KAVRAM DİZİNİ